dimarts, 6 de setembre del 2016

HEM DE RECÓRRER EL QUE DICTEN ELS TRIBUNALS ESPANYOLS?




El primer impuls em fa dir que no, que se’n vagin a fer punyetes, que aquí no hi han de pintar res de res, que ja poden anar dient missa si els fa il·lusió.

Però aquest punt de vista em sembla del tot encertat si en el tauler només hi fóssim Espanya i nosaltres, però no és així, també hi ha la imatge que donem internacionalment, i un dels requisits és que esgotem totes les possibilitats legals per tirar endavant el nostre projecte.

Cada cop que el TC ens prohibeix una cosa que és del tot acceptable en un sistema democràtic adult, queda retratat, no pas només ell, sinó els qui el fan servir, el govern espanyol.

Per tant, em sembla que ens hem de comportar de dues maneres diferents:

A/ Quan el TC o qualsevol dels altres tribunals espanyols ens fan la punyeta en qüestions democràtiques, hem de protestar i presentar els nostres punts de vista (no només a ells, sinó fer-ne tota la propaganda possible), encara que sapiguem que, pels espanyols, no serviran per a res, però potser hi haurà algú altre que començarà a adonar-se de “l’alta qualitat de la democràcia espanyola”.

B/ L’altra manera de comportar-nos, que em sembla que no contradiu l’anterior, és que si el que dictamina el TC, o els altres, toca alguna de les nostres institucions, n’hem de passar del que diguin, hem de continuar com si no haguessin dit res de res, no podem permetre que posin en qüestió persones i institucions que hem triat i ens representen.

HI ANIRÉ, ESTÀ CLAR!
Ja fa dies que m’hi vaig apuntar, però ja n’estic més que tip d’haver-me de manifestar, encara que, quan hi sóc, m’engresco i m’ho passo bomba, m’emociono i sempre penso que ja és l’última, i que la propera serà perquè serem independents.

Bé, com que ja n’hi portem unes quantes d’últimes, m’agradaria que aquesta fos l’última, igual que m’agradaria que els nostres polítics s’espavilessin d’una punyetera vegada, es posessin d’acord i tracessin un camí seriós, viable i no gaire llarg, si és possible.

Si us plau, a tots els que demaneu un referèndum, si ha de ser dintre el marc legal espanyol no cal que ens vengueu la moto, aprofiteu el temps estudiant una mica d’història d’España. Per què us penseu que el dictador feixista Franco va manar tota la seva vida, per què us penseu que el PP, Ciudadanos i molts del PSOE pensen igual que en Negrín (primer ministre republicà durant la guerra): “España, antes roja que rota”, senzillament, hi ha una majoria social que els dóna suport, i això no canviarà, ni ara ni en cent anys. Un referèndum legal i acordat ja us el podeu pintar a l’oli.

Fins d'aquí uns quinze dies, segons com vagi tot plegat.

F. Ponsatí

Visca la terra.

PS: Pel futur ens cal disposar d'energies netes i renovables en un percentatge prou important com per no dependre d'España.
 
"EL FUTUR ÉS LA LLIBERTAT, EL FUTUR ÉS SER UN ESTAT."



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada