dimarts, 21 d’octubre del 2014

EL 19 D’OCTUBRE DE 2014

La concentració-míting, convocada per Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana, va ser un èxit absolut i, per tant, tots n’hem d’estar molt satisfets.

Em va agradar tot? Estic d’acord amb tot el que es va dir?, en general sí, però no em va semblar bé que es condicionés el suport a la consulta del 9N a l’acceptació d’una convocatòria d’eleccions abans de tres mesos.

Em va semblar que s’estava canviant la línia d’actuació d’aquests últims anys. Fins ara mai havíem posat condicions prèvies per a donar suport a propostes importants pel país, i en canvi aquest cop es va fer.

Per molt que el moment actual demani mesures dràstiques i ràpides no em sembla que el gir coactiu i d’imposició s’adigui amb la voluntat de la majoria.

Potser m’equivoco, però potser no es va tenir prou en compte el que desitjava la majoria de la població. En el moment de  presentar aquella exigència ja se sabia que hi havia més de 14.000 voluntaris per ajudar a portar a terme la consulta del 9N, i això en menys de 48  hores (comptant-hi les nits és un voluntari cada 12 segons), ara, dos dies després, s’hi continua apuntant gent, ja en som més de 24.000.

Fins ara l’ANC ha sabut llegir la voluntat majoritària, però em sembla que aquesta vegada ens hem passat de frenada. Des del meu punt de vista, primer s'havia d’haver manifestat el suport explícit i incondicional al 9N i després demanar les eleccions, i mai posar-les com a condició pel suport.  El 9N és del poble, encara que l’organitzi el govern. El 9N és un gol per l’escaire, en l’últim minut, que fa Catalunya al govern espanyol.

I en comptes de celebrar-ho i afegir-se a la joia general s'hi posen entrebancs, d’altres demanen refer unitats i consensos passats i impossibles, d’altres van de purs per la vida, i els que semblen els més durs, resulta que són els més intel·ligents i els que tenen més visió de què vol la gent i de futur.

Si us plau, poseu-vos les piles i escolteu el carrer i no pas les cúpules o els consells nacionals. Volem votar i volem que tots ens hi ajudeu a empènyer el carro, per tant, deixeu les discussions per després del 9N.

Ara, l’objectiu de tothom hauria de ser: treballar descaradament per l’assoliment d’un èxit escandalós el 9N. La resta són punyetes.


Fins d'aquí uns quinze dies.

F. Ponsatí

Visca la Terra.

PS: Pel futur, ens cal disposar d'energies netes i renovables en un percentatge prou important com per no dependre d'España.

“EL FUTUR ÉS LA LLIBERTAT, EL FUTUR ÉS SER UN ESTAT.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada